Februari

Idag är det måndagen den andra februari. Imorgon har jag varit här i en månad. Skönt :) Nu kan man känna att det har gått ett tag ändå. I lördags var vi i Boston. Katarina skulle försöka komma in och få ställa ut på ett galleri där. Det gick väldigt bra. Hon ska få ställa ut där och dessutom ska hon få vara med på en jättstor mässa som heter SOFA och ligger på Manhattan. Jättebra gick det! Kunde ju vart så att de sa att hon bara fick lägga ut två broscher som hon hade gjort i deras monter.. Undertiden som hon var inne på galleriet så åkte vi runt lite och såg på omgivnigen, det såg otroligt mysigt ut. Sedan åkte vi in till city och kollade runt ett tag och åt på McDonalds. Det var en svinkall dag, riktigt bitande kyla. Men Boston var nice. Fast jag måste nog säga att jag blev lite besviken. Jag hade föreställt mig Ally McBeal-miljöer, men så var det ju inte riktigt. Fast nu är jag lite orättvis också, det är säkert jättefint om man ger dte lite mer tid men det hade ju inte vi... Och på sommaren kan ja tänka mig att det är en mysig stad. Hade dock väldigt lite affärer såg dte ut som. Det är ett stort minus! :) Men det var en otroligt stor stad, alltså våra svenska stora städer bleknar ju i jämförelse med dessa. Resan tog väl ungefär 3,5h dit och lite längre tid hem med paus på vägen. Det värsta var väl att Alma är så fruktansvärt åksjuk. Det är förvisso Sonja med men hon är så stor så hon får ta åksjuketablett. De hade iaf hyrt en bil så att de skulle komm aupp lite och se bättre ut, för att dämpa åksjukan. Det funkade faktiskt väldigt bra. Alma började prata om att hon mådde illa och ville spy när vi var nästan framme men jag fick henne på andra tankar så verkade hon glömma av det. Tur det, för hon hade tydligen spyy runt femton ggr på planet hit sist. Det hade jag inte velat vara med om. Bläk och pytonost. Fattar inte riktigt varför inte Katarina satt bak om hon nu är så fruktansvärt åksjuk och så. Men men. Nu gick det ju bra. Igår, söndag åkte jag in till Manhattan vid ett på dagen. Gick runt i flera timmar, först på 5e avenyn och sedan tog jag tunnelbanan till Downtown och kikade runt lite mer noggrant i Chinatown, Little Italy och SOHO. Det är ett himla gitter med gator där nere alltså. Irriterande att det inte är något system längre :) När klockan blev lite över fem så började jag leta efter en tunnelbanestation som gick till Uptown. Det tog sin lilla tid men tillslut fick jag tagit mig fram till en. Då visade det sig att avgångarna Uptown inte gick. Så jag fick ta en tunnelbana som gick neråt till Brooklyn Bridge och sedan ta transfer till Uptown därifrån.. Jag gjorde en lite knasig sak bara.. Haha när jag gick av min vagn nere i underjorden så stod det en fyra på andra sidan perongen så jag gick till den för jag vet att 4an går till Grand Central Station, dit jag skulle... Men nu tänkte jag inte riktigt så långt som jag behövde. Även om fyran går dit så går den även längre bort, närmare bestämt till Brooklyn. Ingen fara skedd, jag fick åka med till ändhållplatsen bara och sedan ta transfer till Stationen. Tog lite längre tid men nu fick jag ju sett Brooklyn också.. Ja, underjorden iaf. Jag skulle ju till Svenska Kyrkan vid sex, jag hann inte riktigt dit i tid, kom dit kvart över ungefär men det gjorde ju inget. Där skulle vi ha lite SuperBowl-firande. Det var väldigt bra, de hade fixat upp en projektor där inne och så beställde vi hem pizza mm. Jag tog en ceasarsallad faktiskt. Riktigt gott :) Så bjöd dem på lite tårta och så också. Skönt att få träffa nytt folk och få sitta och tjäta lite obehindrat med svenskar så. Jag får väl erkänna att jag inet var helt inne i matchen. Sen hade de en paus på en timme. Oerhört frustrerande. Men vi satt ju och tjötade så det gick ingen nöd på oss. Pittsburgh vann iaf över Arizona med 27-23. Så gick det med det. Jag var hemma vid elva ungefär och hoppade rätt i säng. Sjukt trött! Mina fötter gjorde fruktansvärt ont också, jag kunde knappt gå. Jag hadeju givetvis pälsat på mig en massa för det har varit så kallt där inne förut. Men igår när jag hade på mig tjocka tights och tjocka strumpor och dunjacka och allting var det givetvis 3+ och jag svettades som en gris :) Iaf, fötterna gjorde ont för att jag hade dubbla lager tjocka strumpor och ganska tighta skor. Har som små blåser under fötterna. Aj. Men vädret är ju helt underbart. Jag bara älskar att solen börjar titta fram. Den är framma idag med. Underbart är det! Om dte bara är sol är allt så mycket lättare :) Just nu sover Alma här bakom mig i min säng. Hon somnade i min famn där nere när vi kollade lite på tv efter jag hade fixat mat till oss. Men nu har jag skrivit ett jättetråkigt inlägg bara för att jag kände att jag var tvungen att skriva vad som har hänt i helgen annars terroriserar Zizzi mig. Det är roligare att skriva lite varje dag. Det ska jag börja med idag. Dessutom ska jag börja mitt nya liv idag. Ska gå och träna. Deja vú på den. I onsdags när jag väl hade pallrat mig dit så säger hon i kassan att det var en mamma med 2 barn som hade vart där och frågat efter mig. Då hade dem låst sig ute. Så jag sprang hem därifrån med nyckel. Men då hade de precis blivit insläppt av hyresvärden. Det ska jag skriva mer om en annan gång. Men sedan var jag totalt pissevåt och orkade inte ta mig tillbaka. Jag fick iaf lite träning :)

Kommentarer
Postat av: han den homosexuelle

Snälla människa använd stycke indelning. är väldigt svårt att läsa vad du skriver annars..

2009-02-03 @ 18:32:43
Postat av: Jessie

Jag vet var din brevlåda bor!

Men jag skall tänka på den saken? Vill du jag ska göra med marginal eller radbrytning? Men jag ska iaf inte blanda. Det tjötade ju Lillemor hål i huvudet på oss om. Vilket jag aldrig gjorde iofs. Men vissa andra förstörde ju klassens rykte... Började gapskratta sin första redovisning nånsin tillexempel... Ingen nämnd, ingen glömd. as jag ska väl inet säga något om att skratta kanske...

2009-02-04 @ 04:07:06
URL: http://karinjessicamaria.blogg.se/
Postat av: Jessies stora kärlek

jag skulle säga radbrytning, till att börja med iaf sen kan du ju gå över till marginal om det först nämnda inte tillfredsställer läsarna

2009-02-04 @ 10:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback