Today

Jag vaknade upp och kollade på Michael som satt i min dator. Vi var inloggade på skype hela natten så jag kunde titta på honom när jag gick och la mig. Mysigt att se han ligga där och sova. Vi la oss fakiskt nästan samtidigt igår, jag fem min senare... Men det är sjukt med tanke på att vi har sex timmars tidsskillnad... Saken var iaf att när jag vaknade så kunde jag bara kolla upp på datorn så var han där. Jättemysigt! Och när han vaknade så kunde han se mig sova. Så mysigt!

Vi åkte som sagt till New Jersey idag. Var i Montclair. Katarina var inne på ett galleri och skulle kika runt. Under tiden gick vi andra tre runt i centrum. Det var underbart väder. Solen sken som aldrig förr. Jag hade på min skinnjacka. Innan har jag alltid fått ha min dunjacka. Blä. Så det var underbart!
De hade en gata med lite affärer men den var så trafikerad så det var liksom inte mysigt. Senare hittade vi en mindre gata, Kyrkogatan :) Church Street... Den var mysigare och nästan inte trafikerad alls. Där hittade Thomas en vinbutik som han hade hört talas om. Han var helt fascinerad. Men det är klart den var ju stor och så och de verkade otroligt kunniga :) Sedan gick vi till Katarina och kollade lite på galleriet också.
Det var mestadels smycken utställda. Jag fattar väl inte det där antar jag men jag tycker ju att om man köper ett smycke så ska det gå att använda. Men de går då rakt inte dessa. Ett av halsbandet gick ända ner till fötterna och såg ut som ett halvt korallrev. Helt jättepatetiskt. Någon hade gjort slipsar som hade ett slags hål i sig som skulle likna kvinnans könsorkan (haha felstavning men såg så kul ut så det får stå kvar), en annan av slipsarna hade hon satt pärlor på så det skulle se ut som könshår. Samma konstnär hade använt slipstyget till att göra små påsar av som skulle likna snoppar. Det var väl ganska kul iofs och hade vart lite roligt att ha en sådan hängades på väggen ...bara de inte vart så fruktansvärt fula!? En annan "konstnär" hade tagit saker från området där hon bodde och gjorde halsband av dem. Det kunde vara bitar av plywood blandat med lite spegel och en gren som hon målat grön (ni vet sån grön som det är i barnfärger, riktigt skrikig). Allt detta satt sedan på en vanlig lång pansarkedja. Hur fult som helst. Ser mer ut som pyssel verkligen, av en femåring..! Jag menar det där hade ju faktiskt jag kunnat göra. Det där halsbandet som gick till fötterna var ju ändå bearbetat. Men det här andra var ju lekisvarning, fruktansvärt fult säger jag. Jag ska se om jag kan hitta lite bilder på någon hemsida...

Iaf, sedan gick vi till Starbucks och fikade. Sedan åkte vi till IKEA i Paramus, NJ. Det var inte så lätt att hitta. GPS'en fick damp också. Den fick oss att åka i två åttor typ. Såg sjukt kul ut på displayen. Thomas och Katarina tycker dock inte sånt är lika kul och de har ju inte överdrivet bra tålamod. Jag däremot tycker ju sånt är askul. Asså man kommer ju fram tillslut och det gör inget om man skulle åka fel, det är ju ett äventyr i sig. GPSen kör ju en "Recalculating" efter att ha gett upp hoppet om att man faktiskt ska kunna "make an u-turn if possible". Dessutom hade vi inte ätit riktigt sedan frukost och man var ganska seg efter att ha gått runt ett bra tag och skojat med Alma och Sonja så jag var väl lite på skratthumör. Jag hade problem med att hålla mig iaf. Men hallå eller. Loosen up lite. Have some fun. Tillslut stannade vi iaf för att titta om vi kunde hitta så K ringde IKEA. De försökte hjälpa oss men GPSen hittade inte till några av de vägarna hon nämnde. Tillslut tänkte vi att vi kör lite till framåt och så hade T fått en liten vägbeskrivning via telefon. Vi hinner bara förbi buskaget så tornar hela IKEA upp. Vi var kanske 1km ifrån det. Hur kul var inte det då? Okej, inte alls.. Bäst att hålla sig. HAHAHAHAHA jag får ta ut allt nu :D
Nej men faktum är att K inte är så torr. Hon kan vara väldigt rolig och hon bjuder verkligen på sig själv men hon är så sjukligt försiktig med vissa saker och stressar upp sig alldeles i onödan ofta och jämt. T däremot finns inte jättemycket humor i, det kan man ju iofs utläsa med vetskapen om att han är kompis med den andra Thomas... (Mammas man.)
På IKEA gick vi inte runt, som synd var. Vi skulle bara till den lilla livsen, där de säljer Kaviar och Lingonsylt mm :) Shit vad nice det var att få se alla de svenska varorna. Hihi! :) Jag köpte en Schweizernöt. Gott, gottgottigottgott!
Sedan begav vi oss hemåt. Stannade på Stop and Shop hemma i Greenwich och handlade lite middagsmat. Alla var väldigt hungriga nu. Vi hade inte ätit sedan frukost och var hemma efter sex.

När jag kom hem var Michael fortfarande uppe, tack och lov! Fick pratat med honom lite iaf innan han skulle lägga sig. Han ska spela match imorgon. Jag håller tummarna. Min pappa ska gå dit och kolla också. Man är ju VIP på matcher nu så vi går in gratis ;) Fast vad hjälper det mig när jag sitter här...

Nu ska jag nog sätta på någon film eller så. Har några stycken kvar att se av de som Zizzi la in på min hårddisk innan jag åkte, men har redan sett alla de som verkar bra. Får väl bli några avsnitt av någon serie annars.

Här kommer lite bilder från dagen:


Till att börja vill jag bara glänsa med hur UNDERBART väder vi hade:


Ser ni eller? :) Jag älskar sol! Allt blir så mycket lättare då.



Den enorma vinbutiken, det här är bara halva ungefär


Så även med en glad Sonja


Och med ett stycke Alma plus Jessie


BUS
 



Fräck och ovanlig väggmålning :)



 TACK IKEA förall denna goda "mat" ni för in detta land! Jag är er evigt tacksam. (Framförallt för kaviaren..!)

      


   


Hemgång och solen är påväg ner, även om det är en bra bit kvar


Vi har det bra, vi här bak i bilen... =D


Det blev visst ganska många bilder, men då ska ni se hur många jag inte la in :) Hihi. De får bli när jag kommer hem. Jag saknar er alla där hemma otroligt mycket!


Kommentarer
Postat av: Pojkvän <3

Jessie, gör inte narr av glasögonen jag vägrar ha på mig dem ! :( aaaarrrggggghhhhh

2009-02-08 @ 11:16:46
Postat av: Cecilia (zizzi)

hahaha det kanske ligger något i namnet Thomas?:P

2009-02-08 @ 15:30:28
URL: http://cookai.blogg.se/
Postat av: Jessie

Hjärtat, jag älskar dig i glasögon. Du är asporrig!

2009-02-09 @ 07:02:19
URL: http://karinjessicamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback