Utgång à la Manhattan!

I lördags bjöds det på utgång alltså. Hade verkligen sett fram emot denna utgången nu, för jag menar det är ju ändå Manhattan vi pratar om :) Jag trodde ju inte att jag skulle få kommit ut på Manhattan någon gång eftersom det var 21årsgräns men med s.k. promoters släpps minderåriga in :)

Kvällen började med att jag tog tåget vid sju in till Grand Central Station. (I fortsättningen kommer jag skriva och säga GC, lättare att skriva, jag tycker det låter så himla töntigt nmrä alla andra säger det, precis som att de bott här hela sitt liv men jag känner mig ju utlöjlig nrä jag komemr där och säger hea namnet precis som omjag var f¨ödd igår elelr så.)
Till saken, jag gick ohc köpte en jacka på HM. En marinblå trenchcoat. Jag var trött på att bara ha skinnjackan hela tiden och denna kommer jga kunna använda hjela våren och även i sommar. Tänbk typ en varm sommarkväll men så är det lite smått blåsigt liksom. Mys! Då ska jag gå där med mig marinblå trenchcoat och bara gosa! :)
Till saken igen, sedan mötte vi upp Michael, Magnus och Jocke. Jocke hade jag aldrig träffat innan, han bor i Irvington precis som Michael. Vi skulle til SOHO tlll en tjej som hade egen kllare hos sin värdfamilj. Hur käct som helst ju! OCh på Manhattan också. Dit hade man ju kunnat ta hurmåga kmpisar som helst som fick bo hos enockså. Det hade vart hur hima bra som helst :) Nackdelen är välbara att hon ite har något "friluftsliv" typ. Jag menar det finns ju parker men hon har sin lilla källare och sedan är det trafik precis utanför. Jag är rädd att jag hade tyckt det blev lite ensamt också. Men att bo i en sådan källare med någon kompis eller med Michael, ja alltså inte Ivington-Michael då utan min pojkvän såklart, att få bo där med någon av dem i ett par månader hade varit guld! :)
Dit tog vi taxi, faktiskt första gången jag åkte taxi på Mahattan. Det var väl ballt... Som en taxi var som helst, men det måste ju göras :) När vi kom till SOHO och hennes lägenhet var det kanske 7-8 tjejer där. Typ fem av dem visste jag inte att de var där förens de allihopa vällde ut från den pyttelilla toaletten tjugo minuter efter vi kom dit. Senare trillade det bara in fler och fler tjejer, sammanlagt var vi nog en 18-19 personer där. Men det ar ett bra förfesthak :) Ja drack tre små Smirnof så jag tg det lugnt. Vid halv ett ungefär skulle vi ta oss upp mot Times Square och Aspen, klubben vi skulle till. Ett par stycken ville ta tunnelbana men de andra taxi. Sedan kom en lång vit limousine framrullane och stannade vid oss. Det slutade med att typ 15 pers satt i limousinen och resten ville åka taxi. Det var ju en upplevelse om nåt! Få åka limousine på Manhattan :) Jag har aldrig ens åkt det förut. En lång vit ar det, ska lägga in bild på den och också på allt annat senare. Så den tog oss upp till Aspen dit vi kom in utan problem. Aspen var hur knökat med folk som helst, garderoben var t.o.m. full så vi fick lägga jackorna i ett lite mer "pratrum" bortanför dansgolvet. De var fruktansvärt trång och mycket folk överallt och jag längtade faktiskt till Mingel ;) Haha! Men framförallt så längtade jag efter Michael och mina vänner! Hur kul är en utekväll utan dem..? Jag hade väl faktiskt inte speciellt kul just ute, men allt innan tyckte jag var askul, förfesten med lite ölspel och tjejsnack o.s.v. :) Det rä så det sk avara. Förrresten så var hon Malin som bor här i Greenwich med, aupairen som jag aldrig har träffat, hon var där så jag fick hälsat på henne :) Verkade ganska stel så inget jag missat där. Nej nu va jag taskig. Onödigt. Jag får lära känna henne, hon verkar ju stå med båda fötterna på jorden iaf, om inte på alla fyra t.o.m.? Hon verkade så himla lugn och tråkig typ. Nog om det.

Dessa tågtiderna i Manhattan upphör aldrg att förvåna mig. Sista tåget från GC tll mig går på helger 01.53. Sedan börjar morgontågen gå 05.30. Krogarna har ju öppet till cirka 4 här så såklart blir halv sex tåget lämpligt. Men jag menar alla andra, de som sett tolvbion, eller vart ute och ätit o.s.v., det borde väl gå tåg vid halv tre, tre iaf?

Alla andra skulle ju stanna och dansa i tre timmar till och sedan gå till Donken på Times Square och sedan gå till halv 6-tåget men jag va faktiskt så tråkig att jag knallade hem. Tog 01.53-tåget, då var jag hemma typ kvart över tre. Jag kände jag var inte alls på danshumör och jag va väldigt nykter, då är det inte kul. Framförallt när du är med folk som du inte känner så bra. Nu tycker ni jag är jättetråkig men det är jag inte! :) Jag hade hur ball som helst hela kvällen och så, träffade massa nya och även tjejer jag träffat innan. Men sedan räckte det för mig, jag längtade fruktansvärt mycket efter min pojkvän och jag är så kär i mina vänner! Det var tråkigt att de inte var med mig, det hade vat hur ball som helst! Visst skaffar jag ju mig nya vänner här, jag håller på för fullt. Och de är jättetrevliga och så men det tar sin lilla tid och de kommer aldrig kunna överträffa de jag redan har :) Det ska ni veta mina kära vänner, er håller jag hårt i! ;)

På tåget hem ringde jag faktiskt Michael, busig som jag är, haha :) Nej men jag ringde Michael från mobilen och det var så himla skönt att få prata honom då, även om vi bara pratade i en minut och tolv sekunder betydde dem så himla mycket för mig där, just då. Jag bara älskar honom så mycket, han betyder hur mycket som helst för mig! <3

Nu ska jag sova, bilder kommer som sagt inom kort, får väl lägga in dem på datorn imon. Framförallt kommer bilder från limon! Hihi! Det var nog det ballaste av allt om du frågar mig... Patetiskt! En bil. Hallå eller? ..Men det var ju asball :D Glida fram genom Manhattan i limo!
Det är lite kul hur jag skriver att limousinen glider eller rullar, sådär lite extra galant hela tiden, medan andra bilar bara kör för mig liksom :) Haha.

Puss från moi! /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback