IKEA in my heart

Jag har en otroligt stark passion för IKEA. Vet inte vad det beror på. Jag blir alldeles ivrig och det bara kliar i fingrarna så fort jag börjar bläddra i en IKEA-katalog. Jag kan inte vänta på att få sätta igång att inreda med no limit på mitt kreditkort. Jag vill köpa ett hus som jag kan inreda och göra till mitt eget. När jag kollar på bilder av uppbyggda hem i katalogen eller ser på plats på ett varuhus så riktigt ser jag små glimtar av mitt liv där, eller nej glimtar är alldeles för korta. Jag ser hela scenarion, vilka som är där, vad som görs, vad vi säger, hur vi är klädda :) Ganska sjukt. Nyss när jag satt och kollade i den när Alma lekte så såg jag mig själv stå i köket med Michael. Vi lagade mat. Vi skulle ha hem lite folk och Zizzi var tidig så hon satt redan på en av de svarta barstolarna som står på andra sidan av vår köksö. Medan vi fixade mat satt hon och åt upp den. Alltså inte så men hon tog någon morotsstav och någon paprikabit från salladen sådär avslappnat och skönt. Vi pratade allihopa och hade väldigt roligt. Vi var riktigt taggade på en rolig och helt underbar kväll. Helt plötsligt sa någon något roligt och alla började skratta. Zizzi höll på att ramla av den höga barstolen också. Och så vidare. Jag ser sådana här sacenarion framför mig ofta. Ofta handlar de om mig och Michael när vi är på olika ställen. Det händer ofta när jag provar kläder och sånt, då ser jag oss i olika situationer när dessa kläder bärs. Gör andra såhär också? Det är väldigt roande och ofta börjar jag skratta åt mig själv eller oftast åt situationen som jag ser i mitt huvud för de är alltid så lyckliga. Så får jag världens feelgoodkänsla i kroppen och det känns underbart!

Appropå IKEA-katalogen så ser den ju så rolig ut här i USA. Eftersom IKEA är svenskt så heter ju alla möblerna saker på svenska.
Några exempel: 
FLORÖ queen bed frame
SNILLE swivel chair
JANSJÖ table lamp
De måste ju tro att vi är alldeles skogstokiga i Sverige...

Kommentarer
Postat av: Cecilia (zizzi)

Haha du kanske ska börja skriva en saga?:P

2009-02-05 @ 21:13:58
URL: http://cookai.blogg.se/
Postat av: Bo Gustavsson

Satan vilken fantasi du har :P men var ska du hitta någon med ett obegränsat kreditkort?

Men för all del det handlar om ambitionsnivån

Postat av: Pojkvän <3

Nu har jag ingen aning om vem Bo är? Men till dig vill jag bara säga att hon har mig, och även om jag inte kan ge henne ett obegränsat kreditkort kan jag ge henne mycket annat!

2009-02-06 @ 15:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback