Yoga

Jag var ju på yoga i söndags förmiddag. Det var bra. Som ett enda långt stretchingpass med konstiga rörelser. Och den statiska träningen som jag förutspådde fanns med också. Det var dock inte så jobbigt, kändes mest meditativt.

Det var en lite speciell träning också för de körde en detoxträning. Skall göras fyra ggr per år ungefär, det betyder att man avgiftar kroppen. Hur man skulle tillämpa det i yoga verkade för mig först lite underligt. Sedan berättade instruktören att man liksom kan pressa och vrida ur sina organ så man pressar ur dem på skit och allmänt avfall som samlas. När hon visade så gestikulerade hon på det viset man gör när man vrider ur en handduk, man liksom vrider den. Jag blev alldeles illamående. Vad han tanten tänkt att göra med mina njurar egentligen?

Men det gick bra. Efter en times bändande och vridande och pressande var det dags för avslappning. Vi hade gjort flera övningar för att komma ner i varv och sedan fick vi lägga oss ner på våra yogamattor och blunda. Hon pratade lugnt och mysigt med oss om olika djupa saker med mera. Ganska vettiga saker faktiskt. Så gick hon och sprutade ut någon vätska som luktade någon sorts blommor på var och en av oss. (Hyfsat kul om jag fått världens nysattack där...) Precis som jag nästan kunde somnat var vi tydligen klara och skulle börja väcka kroppen igen.
 
Jag tycker fortrfarande det är lite hokuspokus-stämpel över hela denna yogagrejen vill jag påstå, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att göra det igen. Man får ge det mer än ett försök. De har nya tränare varje månad och nu hade denna tränaren varit här fyra söndagar så det blir en ny till helgen. Tänkte jag skulle gått och testat men då ska vi till ett judeställe i Brooklyn. Berättar mer om detta. Nu ska jag sova. Får skriva mer om allt som hänt imorgon. Natinatti /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback