Fredag

Denna dagen blev sönderhackad och det tycker jag är riktigt gott, likaså när veckan blir sönderhackad. Då känns det lättare och du har en paus att se fram emot i den annars så alldagliga vardagen.

Sönderhackningen då, den berodde på Svenska Mammor. Detta är en slags förening skulle man väl kunna kalla det som finns här i Conneticticut. Svenska mammor samlas hos varandra på fredagsförmiddagarna för att umgås och prata lite, men framförallt för att deras barn ska få leka med andra svensktalande barn. Jag kanske ska vända på det, de träffas för att låta baren leka med andra svensktalande barn, men framförallt för att de själva ska få umgås med andra mammor och få snacka lite skit om samhället och det ohyggligt kalla vädret och i synnerhet lite skitsnack om männen som jobbar alldeles för sent och aldrig är hemma...

Katarina verkade gilla detta bra mycket bättre. Verkar som om hon ska välja detta och skita i Svenska Kyrkans barntimmar varje onsdag. (Tack!)

Under tiden de var borta tog jag mig en lång promenad runt i Greenwich i det friska vädret. Väldigt skönt. De kom hem igen strax före 12 och då tog jag hand om Alma igen. Hon var väldigt trött så vi såg några avsnitt Häxan Surtant på datorn och sedan somnade vi gott tillsammans.


Fredagskvällen ägnade jag på hemmaplan. Bara tog det lugnt och skönt, pratade med Michael och pappa. Tog mig ytterligare en promenad i Greenwich.



Alma när hon har somnat, detta kortet är nog från en annan dag i veckan för i fredags somnade ju jag med men hon ser så söt ut!


Kommentarer
Postat av: Cecilia (zizzi)

hon ser nästan lite arg ut:D

2009-01-26 @ 15:24:52
URL: http://cookai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback