Friday 5-6.30pm (tog lite längre tid att skriva än vad jag tänkt mig)

Idag har jag tagit hand om Alma som vanligt, från 7 am till halv tre ungefär. Den sista halvtimmen var hon inte så ansträngande för hon somnade i min famn och sedan lät vi henne sova lite eftersom hon skulle på playdate vid tre. När de åkte iväg vid halv tre gick jag och hämtade Sonja, stortjejen, 99a, från skolan. Skolan heter Julian Curtiss School, låter ganska häftigt tycker jag :) Haha svenne som man är då. Ikväll hade jag tänkt leta upp YMCA och kanske köra en omgång där idag. Kan vara skönt att få en genomkörare. Ska ju börja träna några gånger i veckan här, gym och sim och löpband och andra motionsmaskiner, men det blir ju också på gymmet. Ska komma hem med sommar 09-formen :) Underbart! Ska åka utomlands med Michael i sommar ska bli så fruktansvärt underbart att åka iväg med honom, framförallt efter detta breaket som har varit mellan oss nu. Ja alltså inte break förhållandemässigt men break med att se varandra. Sjukt jobbigt. Sedan funderar jag på att åka till Halmstad och plugga högskola i höst. Utvecklingsingenjörutbildningen. Cecilia (kommer refereras till som Zizzi här), min jättegoa vän funderar på den också. De har boendegaranti där så om man börjar plugga där så kommer man garanterat få lägenhet om man vill. De håller på att bygga nya lägenheter där också :) Hade inte vart fel asså. Men de kostar väl efter det också. De kostar att ligga på topp. Michael är inne på att flytta med sig om allt löser sig med hockey och jobb och plugg. Isf skulle han nog plugg brandman på distans. Det hade varit så underbart att få flytt hemifrån med Michael och Zizzi. Fast då skulle vi ju bo i olika lägenheter. Får se om Zizzi tar med sig någon rumskompis också. IKEA-katalogen kom hit igår. Satt och kollade i den idag efter att Alma hade somnat. Det är verkligen min favorit-affär. Där kan man bara gå och drömma dig bort hur länge som helst, och så får man tusentals idéer i huvudet, så man tror nästan attd et komemr sprängas snart. Känns ju ganska nära nu också. Läntar så tills man får se lägenheter man skall bo i och så. Om det nu blir Halmstad... Men jag är väldigt inne på det som läget är nu. Suttit och pratat med Fredrik och Jesper en stund på Skype nu, känns kul att prata lite med dem det var längesedan nu, iaf två veckor sedan typ. Så det är härligt. Ah men nuska jag nog gå och träna, sitter här i morgonrock och myser. Får bli någon fason på grejerna. Har saknat att prata med Michael ikväll. Brukar alltid prata med honom efter jag har gått av mitt "pass" men inte idag för det är fredag och han skulle träffa några från laget :) Men vi hörs inatt när han kommer hem från krogen antagligen om han inte kommer hem tidigare :)  Imorgon får vi se vad som händer, inte så mycket planerat förutom att sova lite länre än till sju.. Och på söndag ska jag ju till Svenska Kyrkans mötesplats och vi skall åka skridskor på Bryant Park. Ska bli spännande och mysigt. Här är ju så kallt och snöigt så det passar sig fint här.            Hej så länge!  /J  


Kommentarer
Postat av: cecilia

Haha gud vad jag skrattade när du skrev att du gått av ditt pass:P hahahaha

Förresten så har vi väl bestämt halmstad?:P Puss

2009-01-17 @ 13:17:42
URL: http://cookai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback