Mys

Nu satt vi och lyssnade på hennes skiva, Barnens Första Sånger. Så satt jag och skrev på msn med Fredrik och Zizzi samtidigt. Och då somnade hon i mitt knä. Så söt är hon. Hon fick sitt ai mitt knä tills hon verkligen somnade in och sedan la jag henne i min säng. Mys mys! Ska bara gå ner och hämta en filt till henne också.


 
Med låtar såsom:  
Det luktar litet barn här
Mormors lilla kråka
Hej sa Petronella
Ketchup ska prutta

Vissa kan man ju utantill medans sådana som Ketchup ska prutta är helt nya för mig :)

Jag kommer ihåg en bok som jag hade som jag älskade när jag var liten. Gräset skrattar heter den. Massa roliga små sagor och dikter i den. Min favoritabsoluta favoritdikt var om två hundar, själva huvuddelen var något sånt här;

 "En hund plus en hund har slutit förbund
 "Nu går dem på sniffen på snaffen på snuffen 
  i sommarens soliga stund"

En annan bok jag älskade var en om två igenkottar och den ena av dem älskade päron och han bara åt och åt tills hans byxor sprack i slutet  av boken. Jag kommer så väl ihåg att mamma hatade att läsa denna boken för det var en sådan där bok när allting upprepas hela tiden. Att de går igenom ett steg och sedan går de tillbaka för att sedan gå igenom det steget och ytterligare ett till och sedan tillbaka osv osv i en oändlighet. Jag lyckades alltid övertala henne att läsa den för mig :) En vilja av stål...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback