Överseriös

Vet ni var jag såg igår och även idag?
Nej ja tänkte väl det...

Katarina gör ju en liten matlåda till Sonja på morgonen som hon har med sig till skolan. Till "snacktime" brukar Sonja ha med sig ett äpple. Det är klart man ska skölja av äpplet, det håller jag med om. Du kanske får av lite besprutning iaf och allas tall. Men hon tog äpplet under kranen och hällde på... Håll i er nu... DISKMEDEL! Jag bara satt och kollad epå henne från frukostbordet. Så gör man väl inte? Sedan stog hon och gred det här äpplet i någon minut innan hon tillslut sköljde av det. Visst att det verkar som de polerar upp äpplena här, och hemma med för den delen men att ta diskmedel på? Det är att gå till överdrift skulle jag säga. Alltså diskmedel är ju jättefarligt att få i sig dessutom. Det gäller ju att hon verkligen får bort allt. Det tycker jag bara är sjukt. Det känns ju nästan farligare än besprutningarna. Och om dte skulle vra en skada i äpplet skulle dte ju kunna komma in där. Ah dte skadar väl ingen men hallå? Bara jag som tycker dte är konstigt? Jag menar som mattesnillet jag är så blir det ju en finfin ekvation rent matematiskt men nä inte i praktiken denna gånge. Ni vet ju att ett minus löser ut ett annat och blir ett plus tillsammans. Jag tycker att besprutningen står för ett minus och diskmedlet står för det andra för inga är bara att få i sig. Det var så jag tänkte men detta var bara fel tycker jag. Nu säger jag att hon är överseriös men jag kanske överreagerar också. Blev bara så chockad, aldrig sett det förr.

Kommentarer
Postat av: Cecilia (zizzi)

skala äpplet?

2009-01-29 @ 00:06:28
URL: http://cookai.blogg.se/
Postat av: samma som förut...

Aruba, Jamaica ooo I wanna take you

To Bermuda, Bahama come on pretty mama

Key Largo, Montego baby why don't we go....



http://se.youtube.com/watch?gl=SE&v=OYVl6RnXFdc

2009-02-01 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback