Purple toes, purlpe toes

Idag gjorde Alma något roligt. Hon var och pillade på mitt lila nagellack. Jag sa att hon fick pilla på det så länge hon inte öppnade det så sa hon att hon inte skulle öppna det, bara leka :) Okej? Okej? OKEEEEEJ? Hon får rådamp om man inte svarar i tid :)  Men helt plötsligt så hade hon blivit tyst en stund och så sa hon att det hade kommit lite på hennes fot. Jag undrade vad som hade hänt nu, och så vände jag mig om så satt hon på sängen och kollade ner på sin fot lite skamset och sedan brast hon ut i ett litet leende som för att rätta till allt :) Haha då hade hon negellack, flera stora droppar över sin högra fot, occh ut mellan tårna :) Så vi sprang till toan för att få bort det och jag ställde henne i duschen så där stod vi en stund med vatten och tvål, men det satt görfast :) Tog fram aceton men det tyckte hon sved så det fick jsag absolut inte använda, då blev hon ledsen, helt plötsligt ville hon inte stå i badkaret längre så då fick hon ställa sig på toastolen. Jag fick iaf bort allt tillslut efter typ fem minuter :) Skrap, skrap skrap, tur att det inte är något fel på mitt tålamod:) Vi skrattade endel under tiden med:) Ibland känns det så med barn att de blir chockade och inte vet om de ska skratta eller gråta, och ibland blir det lite skratt först och sedan gråt så jag brukar välja att få dem att skratta så är det ju nästan glömt sedan :) Det är härligt vad ett skratt kan göra ändå :) Det var allt från dagens blunder!        /J


 Vem är boven i dramat tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback