Lördag, en månad efter jul 01/24/09

I fredags kväll tänkte jag att det var så skönt för jag skulle få sova ut på lördagen. Men nej då, jag vaknar kvart i sju på lördag morgon, sätter mig rätt upp i sängen och känner mig klarvaken. Givetvis var jag trött men kände mig klarvaken och färdig att brottas med en ny dag.  Så här brukar ju alltid gamla människor säga. Äckligt.

I lördags iaf, jag lyckades somna om ett litet tag och sedan var dte fruost ganska tidigt. Vi skulle åka iväg och handla innan ett par amerikanare kom hit. Det var Thomas som kände mannen från att ha haft mycket utbyte med honom i jobbet förr. De reste hit ändå från Philiadelphia. Trevligt att få prata emd amerikanare så mycket liksom. Låter ju så fruktansvärt gött :)

Sedan blev dte lite hastigt och lustigt bestämt att jag skulle ta mig in till Manhattan med Erik, en kille jag träffade via Svenska Kyrkans mötesträff. Vi möttes upp på Grand Central och gick sedan och mötte lite annat folk. Han kände någon i det gänget sedan innan. Vi blev totalt 6pers varav en tjej var tyska så vi fick köra engelska hela tiden nästan. Skönt. Bra med träning. Det är lite kul för dte är så mycket olika folk man träffar här. Vissa har varit här jättelänge och vissa har precis kommit, vissa är från Sverige och vissa är från helt andra ställen. Det är spännade, hittills hard ey ju ´dock blivit mest svenskar.
Vi gick upp till Times Square först och käkade och sedan gick vi på bio vid tio-tiden. Efter det bar det va hemåt. Kom i säng vid typ 2-tiden. Det absolut senaste sedan jag kom hit kan jag säga :) Haha!

Vi sg en film som heter Inkheart, det var lite fantasystuk på den men trots det så tyckte hjag faktiskt den var väldigt bra. Jag var dick sjukligt kissenödig de sista 10minutrarna så jag viste knappt vatr jag skulle ta vägen. Och man kan ju verkligen inte gå ut och riskera att missa slutet så jag fick sitta där och knipa igen. Men jag klarade det. Jag hoppas dte dröjer länge tills filmen kommer ut i ASverige så jag får känna att vi liggfer lite före här :)

Mycke kul med nya kontakter iaf, de flesta bodde i Larchmont, 20min häifrån med tåg. Så där finns möjligheter att kunna träffas på vardagarna också. Känns riktigt skönt!



            Här är jag innan jag åkte in      




Den här filmen såg vi inte:                       
                                 
                


Den här däremot, den såg vi:

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback