Aktuell samhällsfråga?

Jag och världens goaste tjej Zizzi satt och pratade på msn tidigare idag. Jag reflekterade väl inte så jättemycket över samtalsämnet då men nu när hon publicerat det på sin blogg kanske man ser det på ett annat sätt. Fast nej, inte jag. Vadå, pratar inte ni andra om sånt här? Varför ska vissa saker bara vara tabu-belagda? Det är ju normalt, att inte prata om det är väl nästan konstigare då? Kom igen, pratar inteni om sånt? Ja, jag och Zizzi pratar iaf om allt, jag skulle inte tveka att dra upp det mest äckliga eller pinsamma för henne. Det är väl bra?

...........................................................................................................

Här får ni se vad hon skrev;


"Kiss och bajs-åldern

Eftersom vi ändå har vart så "seriösa" på bloggen idag så tänkte jag berätta om ett trevligt samtal jag och Jessie hade alldeles nyss. Hon berättade nämligen för mig att hon skulle på toaletten och göra nummer två (förlåt gumman men jag var tvungen att berätta detta) hahaha jag sa att jag skulle anteckna det. Två minuter senare kommer hon tillbaka varpå jag påpekar att hon är lika snabb som mig på toa. Menade då att vissa har en tendens till att dra ut på det så. Jessie svarar såhär:


Jessie <3 Michael säger:

fääääärdig


.Cecilia säger:

snabb som jag


Jessie <3 Michael säger:

hah aja men vad är dte att sitta och dra på. jag har verkligen aldrig förstått det där. om man går till toa och ska bajsa så är man väl bajsinödig (förövrigt ett riktigt gulligt ord). och då när de kommer in dit så ska de väl bajsa och inte sitta och vänta på at bli bajsinödiga. och läsa. varför göra det på en toastol? Dedt finns väl någon skön och mjuk fotölj någonstans istället?


Jessie <3 Michael säger:

istället för en hård och kall toastol


Jessie <3 Michael säger:

fast med tanke på hur länge de sitter där så blir den ju varm så kall kan man ta bort


Jessie <3 Michael säger:

ville bara dela med mig av dagens sanning!


.Cecilia säger:

hahahahahahhahahahaha


.Cecilia säger:

håller med till 1000


Ja så såhär roliga samtalsämnen kan vi hamed varandra. Fast jag tycker att det ligger mycket i det vi säger. Vem vill sitta i sin egen skitlukt i 30min? Sjukt...Kommer aldrig förstå mig på er. Tror oftast det är killar. Men inga fördomar."

...............................................................................................................

Varpå Fredrik "tror att han är nåt" Bengtsson kommenterar;

"Rent anatomiskt så kan man inte sitta och lukta på sin egen skit i 30 min då kroppen vänjer sig vid lukter relativt snabbt.

Därför blev hela ditt inlägg och din syn på långskitare helt plötsligt inte vetenskapligt uppbackad.

Mvh Mr Know-it-all"

.............................................................................................................

Jag tror han tog åt sig och höjde försvarsskölden med en gång och gick till motattack.

Därför var ju jag bara tvungen att kommentera;

"Pratar du utifrån livserfarenhet nu? För så kan väl bara en riktig långskitare säga..?"



                                                                                                  To be continued...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Avföring



Avföring, även kallat skit, fekalier, bajs, exkrementer och spillning kallas den substans som återstår av födan efter att den passerat genom en organism som absorberat delar av dess näringsinnehåll. Även utsöndrandet av denna substans kallas avföring.



Inom sjukvården används termerna "A" (stor), och "a" (liten) för att ange avföringens kvantitet. Denna dokumenteras sedan på en så kallad avföringslista [1] Dock använder vissa vårdinstanser sifferbeteckningar där "1" står för liten, "2" för mellan och "3" för stor. För att ytterligare precisiera kvantiteten används också ibland plustecken respektive minustecken, som kombineras med siffrorna.



Avföring hos samtliga arter med ett fungerande matspjälkningssystem består i huvudsak av ämnen avsedd art ej kan tillgodgöra sig. Hos människan består avföringen först och främst av cellulosa, vilken består av såpass stora molekyler att de ej kan passera tarmväggen, och därmed bortförs genom avföringen. Hos däggdjur som människan består avföringen till viss del av bakterier, som trivs i den näringsrika miljön i tjocktarmen. Bland annat trivs bakterier som tillverkar den livsnödvändiga vitaminen B12. Det finns också kolibakterier som gör att man kan få kolera. Det är framför allt förekomsten av bakterier och deras restprodukter som ger avföring dess ytterst oangenäma odör. Avföringen färgas brun av bilirubin, ett färgämne i gallan. Annars är avföring grå. Kroppen gör sig av med avföringen genom anus.



2009-03-26 @ 21:39:04
Postat av: Jessie

Det är nog Michael?



haha btw, det där med varför den är brun... Hyfsat äckligt om det blir något galet med ens galla och det färgämnet inte utsöndras. Tänk om man skulle skita grått bajs? Va himla otrevligt?

2009-03-26 @ 22:15:35
URL: http://karinjessicamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback