China Town-lördag

Idag stod klockan på 8. Fast jag med mina nya konstiga gå-upp-tidigt-vanor vaknade ju givetvis innan klockan :)

Frukost och lite prat med mina kära därhemma. Sedan tog jag och fam H 10.12-tåget till New York. De hade aldrig åkt tunnelbana förut så jag fick visa dem hur man gjorde :) Vi tog tunnelbana från GC till Canal St. 6:ans subway downtown. Sedan gick vi av och var mitt i China Town. Jag har varit där ett par gånger förut och liknat det vid Turkiet typ. Den köphets och turistkåthet som finns på dessa båda ställena är slående lika.

Det är ballt i China Town iaf. Helt annat än 5th Avenue. Manhattan har ju allt typ..! :)

Nu tänker jag inte göra ett monsterinlägg för jag är på så himlans gott damphumör just nu :D Hade bara velat vara med Michael och dampa. Skojbråka och bara fåna oss. Tokmys! Eller så hade jag velat vara med Zizzi. Få sådana där dampskratt som aldrig tar slut och i efter ett tag så blir man typ orolig för man får verkligen ingen luft och det blir typ bara roligare och roligare även om man inte vet vad man skrattar åt. Man ser liksom inget slut på skrattet. Underbart kul är det :D

Ett sådant skratt fick jag förresten häromdagen, första på två månader eftersom jag inte är med mina folk liksom. Saknar dem. I skolan och annars kunde jag ju få flera på samma dag. Ja, inte de där "slut-på-syre-skratten" men gapskratt liksom :D Längtar tills i sommar <3

Nu var det China Town jag pratade om. Fokusera Jessie, fokusera!

Vi såg massvis med torkade saker. Allt från torkade nötter och barkbitar till torkade bläckfiskar och småfiskar. Bläääääh :S

Det fanns många affärer/stånd/hålor som sålde fisk som inte hade hunnit torka ännu utan var fortfarande blöt. Ja, de levde tom. En av dem hoppade upp typ 2dm när han stod och hjälpte en kund. En annan hopade ur håven han bar dem i. Så såg jag en sjukt stor fisk, alltså tänk typ om man man ställer två små colaflaskor uppepå varandra. Så lång var den. Och jätterund! Och den låg där och kippade efter andan. Eller a vad det nu heter. Den öppnade och stängde munnen och lyfte på gälarna hela tiden. Samma ställe hade också en stor tunna. Så kollade jag ner däri och blev helt förskräckt. Den var full med paddor. Eller a kanske drogor men de var stora som, haha om vi nu ska fortsätta på detta Coca Cola-systemet så var dem stora som två 33cl-burkar. Usch.. Eiugh. Det läskiga var att de låg bara uppepå varandra. Flera lager. De kom ju ändå upp typ en halvmeter från marken nästan. En av dem hade tappat ett öga. Några andra medelstora fiskar där som låg och rörde på sig hade inälvorna halvvägs ut ur munnen. Nåja, en av dem hade det. Såg ut som en stor bubbla. Som den blåste ett tuggummi ungefär. På ett annat ställe hade de krabbor och humrar. Som också bara kravlade uppepå varandra. Jag skulle tagit kort och visat hur hemskt detta var alltså. Jag mådde riktigt illa. Får ta kort nästa gång så jag kan visa er. Såhär hade det aldrig fått vara i Sverige iaf! Djurplågeri på skyhög nivå alltså. Det är INTE OK! Stackarna :/

Det var väl det starkaste intrycket idag.

Jah hade planer på att stanna kvar på Manhattan idag och träffa Ulrika. Gå och ta en fika eller så men det ska bli imorgon istället. Efter alla nya intryck får man ont i huvudet alltså. Blir alltid så när man är och kollar på mycket nytt :) Vi var i Little Italy med och åt en pizza förresten. Onödigt go var den! Att prova igen!

Till sist måste jag bara säga att jag ler mot de stora vädergudarna idag igen. De har verkligen överraskat idag. JAg har inte koll på hurmånga grader det var mitt på dagen idag men nu när vi kom hem vid 5-tiden på eftermiddagen så var det 18grader och solen höll på att gå ner. Det har alltså varit helt otroligt skönt idag. Jag har gått i jeans, linne och en jättetunn, jaaa va ska man kalla den då...Typ som en bomullskofta som bara är öppen framtill liksom. Korallfärgad :) Min favvis! Hade med mig skinnjackan ifallifall men den gick jag bara och släpade på i väskan hela dagen. Inte använd någonting! Strålande sol och helt sjukt underbart. Sådana sommarkänslor. Det riktigt luktar sommar alltså! Och nu ikväll när vi gick hem från tåget så kändes det precis som en ljummen sommarkväll. Det gäller att njuta nu innan det blir snö på måndag igen eller nåt? :D Haha nej det får vi verkligen inte hoppas.

Nu kommer snart Michael hem och då ska jag mysprata med honom. Men ja måste ha lite mat i mig också. Jag är på tok för hungrig för mitt eget bästa!

Med hopp om fortsatt fint väder och att ni där hemma har haft en mysig lördagkväll? Vad har ni gjort förresten? :)

Puss /J

Kommentarer
Postat av: Micke

Eftersom Jessie inte ville tillkännage vad det var hon gapskrattade åt (hennes text i mitten) så är jag det enda kvarvarande levande beviset, så vill ni veta är det bara att fråga mig! Jag både förklarar och skickar bevis ;)

2009-03-08 @ 00:54:33
Postat av: Jessie

Det gör han då rakt inte.



Älskling för din hälsas bästa, gör det inte... ;)

2009-03-08 @ 01:15:50
URL: http://karinjessicamaria.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Haha har du kommit in i en cocacola period?:P

2009-03-08 @ 23:39:50
URL: http://cookai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback