Långpromenad & Tjejsnack

Idag tog jag tåget in till Manhattan vid 1.12 och mötte upp Ulrika där inne vid halv tre. Jag hade glömt min mobil och hennes fungerade tydligen inte iaf och jag hade svarat på hennes mail om när vi kunde ses precis innan jag stack så det var en lien chansning på om hon skulle komma eller inte. Ett tag trodde jag inte hon skulle komma. Men tillslut kom hon. Hon var lite sen också bara för att göra mig lite extra orolig :)

Vi gick uppåt femte avenyn och sedan vandrade vi in i Central Park, jag har ju inte varit inne där förutom förra söndagen när vi bara gick till isrinken. Och det har alltid varit så kallt innan så det har inte vart mysigt att bara gå och kolal själv. Men idag var det alltså toppenväder och perfekt för en lång promenad inne i Central Park med massa tjejsnack :) Det kändes riktigt bra, både att få promenera och prata. Skönt att prata med en tjej som är i samma läge som en själv. Hon är ju här och praktiserar hos FN. Det låter sjukt maffigt faktiskt :) Men jag ha ju fått reda på vad det verkligen innebär så jag är inte avundsjuk :) Hon sa vara här i fyra månader egentligen men ska nog åka hem efter tre och hon har varit här i lite drygt en nu. Hon har också pojkvän hemma :) Annars har hon det som mig ungefär. Fast hon bor på Manhattan (Fusk ..och inte fusk. Kan ng vara skönt att bo i en förort ibland, samtidigt är det ball att bara promenera rätt ut i pulsen liksom.) i ett tjejläger typ. Det sköts av nunnor och det bor 82 tjejer där för tillfället. Hon har en bra deal där hon får frukost och middag alla vardagar och frukost och lunch alla helgdagar :)
Hennes pojkvän ska komma hit om 13 dagar. Hur underbart låter inte det då och hur avis blir inte jag? :) Och när jag tänker på det eller pratar med henne om det blir jag så himlans glad inombords för dte låter så himla härligt :D

Vi gick iaf inne i Central Park väldigt länge. Kulle upp och ned och över broar och gräs. Det är otroligt fint där inne! Och det var så himla skönt väder idag också.
När jg pkte härifrån Greenwich var det JÄTTEvarmt men när jag kom in till Manhattan var det lite kylgare. Men det var helt klart utan-jacka-väder! Otroligt mycket folk i Central Park med. Kul. Känns jättesomrigt. Ser fram emot att tillbringa många fina sommardagar där inne! :D

Sedan gick vi ut från Central Park och letade fikaställe. Vi insåg tillslut att båda var väldigt hungriga och gick och satte oss på ett Diner. Det är väldigt häftigt, det är sådana man ser i filmerna. Något mellanting mellan café och restaurang liksom, mer som ett vardagligare ställe.

Sedan promenixade vi runt i stan och tjätade ett par timmar till. Riktigt skänt att gå efter den otroligt mättsamma maten :D Sedan följde jag henne halvvägs hem och vände sedan tillvaka till stationen och tog 7.37-tåget hem. Satte mig med en Coca Cola och mp3 så kirrade vi hemresan på ett riktigt mysig sätt. (Givetvis med en sovande neger i sätet brevid..)

Allt som allt en fantastiskt lyckad dag! Jättemysigt och otroligt trevligt. Ulrika är verkligen en underbar tjej :) Kommer se mer av henne. Redan nästan helg antagligen, pratade lite löst om det :) Då kanske vi tar med nya tjejen Josefine också. Hon var ju i Hamptons denna helgen. Det aset! Hennes familj har sommarhus där. Det är ju där "Manhattans Elite" semestrar, iaf enligt XOXO...



Känner ni igen denna? Det är där Serena sitter när Blair
kommer och pratar med henne. Hon säger nåt i stil med;
-"I knew I could find you here. You always go here when you're sad".
Det är nåt i den stilen iaf. Ni känner väl igen?
Snälla säg att ni känner igen iaf :)





Ulrika i Central Park...



...och Ulrika på Diner. Ser inte maten oerhört go och amerikansk ut? ;)



Och jag var inte sämre jag! Är man i USA så är man och då ska man
göra det på riktigt? Eller hur? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så jävla misslyckad

2009-03-14 @ 13:11:56
Postat av: Jessie

haha okej :) den var ny. inte vet jag varför heller och personen i fråga vågade tydligen inte stå för vem han/hon var heller :)

2009-03-16 @ 04:13:16
URL: http://karinjessicamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback