Misery loves company

Det är ju så man säger. Den här helgen har inte vart någon höjdare, förutom lördagen då. Men det har hänt mycket tråkiga saker och jag har haft mycket att grubbla över i några dagar nu. Men jag tror att allt som allt så kommer det komma något väldigt bra ut av det här i slutändan. Det blir bäst för mig. Nu tänker jag inte blotta mina eventuella misstag här på internet så jag hoppas ni står ut med kodspråket jag använder för att kringgå mina '"misstag". Ja, vissa skulle väl kalla det misstag, andra att vara en människa. Ja ett misstag var ju precis som det var men det kan ju vem som helst göra, det är så jag menar. Skit i det nu, nu tar vi nya tag! Ikväll gjorde jag en sak som har hängt över mig länge. Även om det var jobbigt så var det skönt och lite blandade känslor när det väl var avklarat, men än en gång, det kommer komma något bra ut från det. Så jag vet inte om det finns nåt ordsprpk på det, nu när jag ändå är inne och simmar i det stimmet. Man säger ju att en olycka kommer sällan ensam men om den för med sig nåt bra då? Att kontentan av det hela blir något positivt på något sjukt vänster? :) Det vet jag inget ordspråk för iaf.

För att prata om något annat så kan jag ju beräta om vad jag gjorde i lördags!
Jag skulle egentligen träffat Ulrika, vi hade planer på att få en lika mysig lördag som vi hade söndag helgen innan. Men icke! Då ligger hon och spyr eller skiter eller nåt, jag vill nog inte veta egentligen. Magsjuk var hon iaf, eller matförgiftad trodde hon. Hon höll iaf på att bli bättre så det var ju skönt men det var inte aktuellt att dra sig ut på stan.
Tur i oturen frågar Magnus mig om jag vill följa med honom och Emma och Emma in till stan. Och eftersom jag ändå tänkt åka in själv nu så bestämmer jag mig för att möta upp dem när dem har pallrat sig in til city.
Magnus var försenad men jag och Emmorna finner varandra på våra oerhört skandinaviska utseenden och står och tjötar och lär känna varandra i väntan på Magnus. Tillslut anländer han och vi drar iväg till Times Square för en bit mat. Vi käkar på Brooklyn ..something something. Ja, vad det nu hette. Där har jag faktskt käkat en gång innan. Egentligen oerhört tråkigt att gå till samma ställe men vi skulle gått till Hardrock men det var så lång kö och vi behövde käk fort :) Jag käkade meatballs and spaghetti. Det är så kul för köttbullar här är stora som en knuten näve ungefär. Så två sådana fick jag. Om man däremot beställer in Swedish Meatballs så får man våra små "normalsizade" köttbullar :)

Sedan bar det av till bion. Kvällen till ära såg vi på He's Just Not That Into You. De var en Otroligt bra film skulle jag vilja säga :) Den var kul, romantisk, ganska upplysande fakltiskt och mysig. Framföralt så var den mysig, men jag tyckte dem kunde satsat lite mer på att få den roligare.
Jag saknade Michael hela filmen iaf! Irriterande sådant där va,. Så fort någon pussas eller ens nämner något som man på nåt sjukt sätt skulle kunna associera till kärlek så tänker jag på honom och längtar såklart. Enkelt sagt så tänker jag på honom mest hela tiden! <3

Innan filmen hade vi en timme att slå ihjäl så vi gick och köpte glass på Cold Stone också. Det är en sådan typ monsterglassbar. Iofs, allt här i USA skulle man väl vilja sätta "monster-" framför om man tänker med svenska mått mätt . :)

Det fanns tre olika storlekar på glassarna; Like It, Love it, Must Have. Kul! Det skiljde så lite på dem prismässigt så jag dristade mig till att ta en Love it, (mellanstorleken). Sedan fanns det så sjukt många roliga glasstyper att välja mellan. De har ett koncept där att man antingen får välja ut en färdigkombinerad glass eller så får man blanda i vad man vill och betala stryckpris. Jag tog en färdigkombinerad som hette Mint Mint Chocolate Chocolate Chip. Lite lätt besvär med stamning sådär.
Där var det då mintglass(som jag älskar!), små crispiga chokladpluttar och brownie. Då slevade hon upp glass på arbetsbänken där och la i en hel browniebit och dessa små choklad-crisp-pluttarna. Sedan var det bara för henne att ta i med biceps och triceps och blanda omkring. Sedan i ett rån eller bägare. (Rån såklart). Ni vill inte ens veta hur många olika sorters rån det fanns. Alltså de var doppade i olika saker, antingen choklad eller strössel mm mm. Kul sak! Otroligt gott!

Sedan var det bion då och sedan språngmarsch till tåget. Jag kom dit före alla andra såklart. Haha. Gläns gläns.

Förresten så träffade vi Tina och Therese inne på biografen också. Dem skulle se samma film, samma tid så dem slog vi följe med resten av kvällen. Trevligt trevligt.


'

Den här kombinationen är inte att leka med. Tänk dig en fredagkväll i soffan, lutad mot pojkvännen... Mums fillibabba va mysigt! <3



Kul att det var så många otroligt kända skådespelare med. Blev riktigt förvånad när de dök upp på duken en efter en :) Det visste jag inte innan. Nu när man ser bilder från filmen på nätet och så så kommer jag ihåg hur bra den faktiskt var. Absolut en film man skall se. Till helgen kanske det blir Confessions of a Shopaholic? Den står överst på min lista just nu. Och Mall Cop men den går nog inte längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback